Aplikacje mobilne m-commerce

M-commerce, czyli jak aplikacje mobilne wpływają na biznes

Według raportu Gemius 2017 Polacy wykazują duże zainteresowanie zakupami mobilnymi – 47% respondentów korzysta w tym celu ze smartfona, 21% badanych sięga po tablet, a 3% kupuje przez czytnik e-booków. Każdy sklep internetowy powinien zatem niezwłocznie dostosować swoją witrynę do potrzeb m-klientów. Nieocenioną pomoc w realizowaniu strategii marketingowej stanowią aplikacje mobilne dla biznesu, które tworzą nowy kanał dostępu do klienta, zwiększają konwersję oraz budują lojalność konsumencką.

Rozwiązania mobilne dla biznesu – dlaczego ich potrzebujesz?

Niestety, wiele sklepów korzysta z witryn nieprzystosowanych do wyświetlania na mniejszym ekranie. Trudności z wypełnieniem formularzy rejestracyjnych, brak wygodnego systemu płatności czy „toporna” nawigacja sprawiają, że klient szybko opuszcza stronę i wydaje pieniądze u konkurencji. Aplikacje mobilne dla biznesu usprawniają proces zakupowy i tym samym wzmacniają pozycję sklepu.

Obecnie klienci zwracają uwagę nie tylko na szatę graficzną i wygodę obsługi, ale oczekują również dodatkowych korzyści. Chcą brać udział w programach lojalnościowych, szukają inspiracji zakupowych i bazują na porównywarkach cenowych. Smartfon pełni też rolę asystenta na zakupach w sklepach stacjonarnych, gdzie jest wykorzystywany w celu m.in. sprawdzenia informacji i opinii o produkcie, rezerwacji towaru online czy sprawdzenia jego dostępności.

Rozwiązania mobilne dla biznesu mogą zatem przysłużyć się również tym przedsiębiorcom, którzy nie ograniczają się do handlu internetowego i chcą dotrzeć do klienta różnymi kanałami.

Aplikacje mobilne ułatwiają budowanie lojalności konsumenckiej

Stały klient z reguły robi większe zakupy niż nowy, chętnie zamieszcza opinie o marce i poleca sklep znajomym. Stosując rozwiązania mobilne dla biznesu e-commerce, możesz umocnić m-klienta w przekonaniu, że warto do Ciebie wrócić i dokonać ponownych zakupów. Oto najbardziej użyteczne narzędzia:

  1. aplikacja help desk – usprawnia proces obsługi klienta, w tym zarządzanie pytaniami i zamówieniami;
  2. aplikacja wirtualnego doradcy – ułatwia klientowi wybranie właściwego produktu; przydatna zwłaszcza dla sklepów oferujących np. sprzęt RTV i AGD, narzędzia i urządzenia, materiały do budowy i remontu;
  3. aplikacja programu lojalnościowego – elektroniczna karta stałego klienta jest wygodniejsza niż plastikowa, gdyż klient zwykle ma smartfon przy sobie i może w każdej chwili wymienić punkty u partnerów programu;
  4. aplikacja rabatowa, promocyjna – zapewnia wygodne gromadzenie punktów i śledzenie promocji; zachęca konsumenta oszczędnymi zakupami;
  5. aplikacja wirtualnej przymierzalni – ułatwia dopasowanie odpowiednich ubrań i osiągnięcie upragnionego efektu, przez co przyspiesza podjęcie decyzji zakupowych.

Dlaczego dedykowane aplikacje mobilne dla biznesu to dobry wybór?

Według badań rynku e-commerce 58% respondentów chce korzystać z aplikacji sklepowych. Co przemawia za takim rozwiązaniem? Otóż aplikacja pobrana na smartfon zapewnia szybki dostęp do konta klienta bez każdorazowego logowania, ułatwia dodanie produktów do koszyka i zrealizowanie płatności.

W porównaniu do stron responsywnych aplikacje są wygodniejsze w obsłudze (np. paginację zastępuje przewijanie w dół), bardziej czytelne i prostsze. W rezultacie konsument może zrobić zakupy w kilka minut, podczas przerwy w pracy, na spacerze czy w podróży.

Klienci doceniają również powiadomienia push, dzięki którym nie przegapią akcji promocyjnych i rabatów. Co więcej, dedykowane rozwiązania mobilne dla biznesu ułatwiają dotarcie do grupy docelowej. Użytkownik często może posłużyć się swoim kontem na portalu społecznościowym, co skraca proces rejestracji i pomaga stworzyć indywidualny profil klienta.

M-commerce, czyli jak aplikacje mobilne wpływają na biznes
5 (100%) 7