Remarketing

Jak działa remarkteting?

Dziś przekazy reklamowe wyglądają zupełnie inaczej niż chodźby 10 lat temu. Internet zrewolucjonizował marketing i zainspirował handlowców do tworzenia nowych technik pozyskiwania klientów. Jedną z nich jest remarketing. W formie kampanii lub wiadomości wysyłanych na elektroniczną pocztę skutecznie zwiększa efektywność sprzedaży.

Na czym polega remarketing?

Dzisiejsze możliwości internetu pozwalają o wiele szybciej dotrzeć do danego odbiorcy z komunikatem reklamowym i zachęceniem do zakupu. W ramach usystematyzowania pojęć związanych z prowadzeniem e-biznesu wprowadzono do użytku pojęcie kampanii remarketingowych. Skupiają się one na tych użytkownikach, którzy korzystają z wyszukiwarki Google. Przeglądając dane produkty w sklepie internetowym lub szukając ich za pomocą określonych fraz kluczowych system AdWords może wyświetlać spersonalizowane reklamy. Ma to na celu zachęcenie hużytkownika do powrotu daną stronę i zakupu produktów, którymi był zainteresowany.

Remarketing krok po kroku

Zasady działania remarketingu można opisać w kilku punktach:

  1. Użytkownik przegląda daną stronę internetową.
  2. Wyszukiwarka Google za pomocą plików cookies pozyskuje informacje o użytkowniku.
  3. Użytkownik przegląda inne strony, które obejmuje serwis reklamowy AsSense. Mogą być to treści o dowolnej tematyce.
  4. Na przeglądanych przez użytkownika stronach wyświetlane są spersonalizowane reklamy.
  5. Użytkownik może je zignorować lub zakupić produkt.

Remarketing można podzielić na dwa rodzaje:

  • remarketing dynamiczny – reklama produktu, który wcześniej był oglądany przez danego użytkownika. Dodatkowo klient za pomocą jednego kliknięcia myszki może przenieść się do sklepu internetowego i dokonać zakupu;
  • remarketing statyczny lub standardowy – pojedyncza reklama, niezależnie od wcześniejszych odwiedzanych stron oraz przeglądanych produktów.

Kampanie remarketingowe

Kampanie remarketingowe są w dzisiejszych czasach niemal obowiązkowym elementem reklamy w sieci. Bez względu na to, czy dana firma zajmuje się sprzedażą artykułów papierniczych, wycieczek do Włoch, czy też stacjonarnych kursów językowych, warto zainwestować w ten typ promocji. Przede wszystkim zapewni on stały kontakt z klientem i nie pozwoli mu zapomnieć o naszym przedsiębiorstwie.

Cechy kampanii remarketingowych:

  • kampanie remarketingowe stanowią wsparcie działań reklamowych e-biznesu,
  • są szczególnie przydatne w przypadku firm posiadających swój sklep internetowy oraz aplikację mobilną,
  • sprawiają, że użytkownik częściej spotyka się z daną reklamą przez co chętniej może zakupić dany produkt,
  • zwiększają efektywność sprzedaży,
  • pomagają wypracować pozytywną dla obu stron relację klient-firma,
  • możliwość tworzenia zarówno graficznych jak i tekstowych reklam.

Email remarketing rozwiązaniem dla każdej firmy

Jedną z ciekawszych opcji dostępnych w ramach remarketingu jest email remarketing. To inaczej spersonalizowane wiadomości z ofertą zakupu wysyłane na skrzynkę elektroniczną.  Schemat działania email remarketingu działa na podobnych zasadach jak w przypadku zwykłych kampanii remarketingowych:

  1. Użytkownik przegląda produkty w sklepie internetowym i opuszcza go bez dokonania zakupu, najczęściej chodzi o użytkowników, którzy posiadają zarejestrowane konto.
  2. Bazy mailingowe rozpoznają danego użytkownika.
  3. Wysłany zostaje specjalna wiadomość email z ofertą kupna.

O czym warto pamietać planująć kampanię remarkatingową?

Kampania remarketingowa chociaż stosunkowo prosta w działaniu, zawsze wymaga wcześniejszego przygotowania, a przede wszystkim stargetowania potencjalnych klientów danego e-biznesu. Przygotowując spersonalizowane reklamy warto wziąć pod uwagę kilka czynników:

  • określenie grupy docelowej,
  • dopasowanie odpowiedniego komunikatu,
  • analizę poprzednich prowadzonych kampanii remarketingowych.

Kampanie remarketingowe czy email remarketing to niewątpliwie jedne z najlepszych narzędzi do pozyskiwania nowych klientów. Te narzędzia są także pomocne budowaniu popularności marki i powinny stanowić jeden z ważniejszych elementów marketingu każdego e-biznesu.


Zobacz także: Influencer marketing – jak to działa?


 

Jak działa remarkteting?
5 (100%) 1