Digital marketing

Digital marketing – czyli nowa technologia reklamy

Telewizja, radio, internet, a nawet telefonie komórkowa – po co w biznesie ograniczać reklamę do tylko jednego medium? Digital marketing wykorzystuje wszystkie wyżej wymienione kanały komunikacji do szybszego i efektywniejszego dotarcia do określonej grupy potencjalnych klientów.

Czy digital marketing się przydaje?

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna – oczywiście, że tak! W czasie tak prężnego rozwoju technologicznego nie warto ograniczać się wyłącznie na jedno medium. Skuteczna kampania reklamowa to taka, która widzialna i słyszalna jest wszędzie. Pojęcie digital marketingu pochodzi z języka angielskiego i oznacza marketing cyfrowy. Obszary w których działa to między innymi :

  • billboardy elektroniczne,
  • aplikacje mobilne,
  • SEO,
  • Marketing Automation,
  • Web Analytics,
  • Social Media Marketing,
  • Digital Display Advertising,
  • Content Marketing.

Digital marketing skupia się głównie na cyfrowych narzędziach reklamowych. Czynnikiem przeważającym nad skutecznością tej metody nad tradycyjnym marketingiem jest możliwość szybszego sprawdzenia efektów podejmowanych działań. Nie jesteśmy przecież w stanie dokładnie sprawdzić, kto zwrócił uwagę na billboard, który umieściliśmy przy ulicy. Z łatwością sprawdzimy za to klikalność i reakcje pod postem dotyczącym firmy opublikowanym w mediach społecznościowych.

Kampania marketingowa w internecie

Digital marketing działa głównie na wirtualnej przestrzeni. Dzięki kampanii marketingowej w internecie łatwiej można dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Potencjalni klienci mogą także poznać szerszy obraz firmy ponieważ przestrzeń sieci w szczególności mediów społecznościowych bogata jest w dyskusje, wymianę opinii na temat różnych produktów oraz usług.

Marketing internet – jak to zaplanować?

Kampania marketingowa w interecie jest tańszą i skuteczniejszą opcją w porównaniu do wykupowania drogiego czasu antenowego w innych mediach. Jednak warto marketing internet wcześniej dokładnie zaplanować. Pomocne będą poniższe punkty:

  1. Analiza rynku – zbadanie obecnie panującej sytuacji, w tym zarówno warunków sprzyjających oraz przeszkadzających w tworzeniu marketingu internetowego powinno być pierwszym krokiem w projektowaniu kampanii. Pozwoli to na opracowanie takich metod i narzędzi, które będą skuteczne w pozyskiwaniu nowych klientów.
  2. Podsumowanie posiadanej wiedzy – jeśli już zebraliśmy wszystkie informacje na temat bieżącej sytuacji na rynku, konkurencji, trendów i konsumentów warto całą posiadaną wiedze podsumować i wyciągnąć z niej najistotniejsze wnioski.
  3. Zdefiniowanie odbiorców – marketing internet wymaga szczegółowego określenia grupy odbiorców komunikatów reklamowych. Nie może być to grupa zbyt wąska, ani bardzo szeroka. Należy w tym znaleźć złoty środek.
  4. Określenie celów biznesowych – w tym momencie można określić jakie mamy oczekiwania i cele.
  5. Określenie budżetu – dokładne zaplanowanie budżetu pozwoli uniknąć poniesienia dodatkowych kosztów.
  6. Dobór odpowiednich narzędzi – w zależności od tego jakie są cele firmy oraz potrzeby klientów należy wybrać odpowiednie kanały komunikacji i narzędzia za pomocą których będą tworzone reklamy.
  7. Plan działania – jeśli wybraliśmy już grupę docelową, cele do spełnienia oraz narzędzia pora skrupulatnie zaplanować wszystkie działania realizowane w ramach kampanii marketingowej w intrenecie.
  8. Opracowanie wskaźników pomiaru efektów kampanii marketingowej w internecie.

Tworzenie kampanii marketingowej w internecie wymaga dużego doświadczenia i obycia w świecie nowych technologii. W niektórych, bardziej wymagających przypadkach opracowanie reklam digital marketingu warto zostawić specjalistom, którzy profesjonalnie podejdą do tego zadania. Warto jednak na bieżąco śledzić trendy królujące w tej tematyce.

Digital marketing – czyli nowa technologia reklamy
5 (100%) 5